Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014

Μάντεψε ποιος


Πάμε τώρα όλοι να παίξουμε μαζί μάντεψε ποιος
Ό,τι φαίνομαι δεν είμαι, γίνηκε άλλος ο εαυτός
Είμαι νέος, είμαι ωραίος, πούστης, φλώρος κι αδερφή
Κωλοπαίδι της Εκάλης, των πλουσίων το παιδί.
Αλήτης κλέφτης και πρεζάκιας, γνήσιος βουτυρομπεμπές
Ό,τι πρέπει να με κρίνει κάθε κώλος και σκεμπές.

Στα καλύτερα σχολεία με δασκάλους φοβερούς
Πίπες, κόκες στα θρανία γιους της κρέμας της Αθήνας όλους φίλους κολλητούς.
Ξεδιπλώνεται μπροστά μου μέλλον πλούσιο λαμπρό
Τις ανέσεις του μπαμπά μου στη σειρά μου να χαρώ.
Σκάφη, αμάξια και μουνάκια περιμένουν ν’ ανεβώ
Ο Τατσόπουλος ο νέος σίγουρα πως θα γενώ.
Μια ζωή, όλη μπροστά μου, βουτηγμένη στη χλιδή
Μα η ψυχή μου σκλαβωμένη, είναι κρατική εντολή.

Τότε γνώρισα ένα φίλο, έπειτα έγινε αδερφός
Μες στην πιτσιρικαρία, γόνος του ευρώ κι αυτός.
Τ’ όνομά του δε σε νοιάζει κι ας μιλάνε και γι’ αυτόν
Τώρα ζει στη ‘λευθερία, μόνιμος κάτοικος των ουρανών.
Μου μιλούσε για ιδέα, αξίες, ήθη, ιδανικά
Ό,τι ζήσουμε στον κόσμο, δανεικά κι αγύριστα.
Κάναμε πολλές κουβέντες, όλες γύρω απ’ τη ζωή
Για μια νέα κοινωνία δίχως φόβο και χασπί.

Μα δεν έχει σημασία το τι λέγαμε μαζί
Αφού κανείς ποτέ δεν ξέρει πως τα φέρνει η ζωή.
Ένα Σάββατο το βράδυ πετυχαίνουμε μαζί
Τον πούστη τον κακό τον λύκο σε μια γουρουνιού στολή.
Και αστράφτει και βροντάει, άντε γεια σου εφηβεία
Έτσι είναι άμα έχεις ενός γουρουνιού παιδεία.

Η συνέχεια γνωστή, δεν χρειάζεται να ξέρεις
Μόνο αν είσαι σαν κι εμάς, ίσως τότε να υποφέρεις.
Ύστερα βρήκα κι άλλους δύο, πέντε, δέκα, εκατό
Ήταν τέλεια ευκαιρία γι’ αυτά που ήθελα να πω.
Μου μιλούσαν για έναν κόσμο απαλλαγμένο απ’ τον ζυγό
Δίχως έθνη και θρησκεία, δίχως μίσος ταξικό.
Άνθρωποι ολοκληρωμένοι σε καρδιά και σε μυαλό
Άνθρωποι μωρέ μαλάκα, πώς αλλιώς να σου το πω.

Όμως έπρεπαν θυσίες για τον κόσμο μας αυτό
Με κεφάλαιο, σύστημα και κράτος έπρεπε να συγκρουστώ.
Στην αρχή είχα λακίσει πρέπει να παραδεχτώ
Κι έτσι βγήκαμε για τσάρκα μ’ έναν άλλο αδερφό.
Πήραμε καφέ απ’ έξω και κινήσαμε γι’ αλλού
Κέντρο, αγορά, βιτρίνες, όλα οργασμοί του νου.

Είδα κόσμο να γελάει, έτσι μόνος στα τρελά
Είδα να παρακαλάνε για μία μόνο μπουκιά.
Είδα γύφτους και πρεζάκια, μαύρες πόρνες στις εφτά
Είδα γέρους να πεθαίνουν μέσα σε χαρτόκουτα.
Άλλοι ψάχναν αμβροσία μες σε κάδους σκουπιδιών
Κι άλλοι δέρνανε παιδάκια στην πλατεία Εξαρχείων.


Ξάφνου μάτωσε η ψυχή μου, γύρισα στον αδερφό
Δεν παλεύεται ρε φίλε, πώς διορθώνεται αυτό;
Γάμησέ τα ρε μαλάκα, μου αποκρίθηκε αυτός
Ξέχνα πια μίρλα και κλάψα, ο κόσμος είναι άρρωστος.
Τα μυαλά μας λοιπόν πήραν πολλές ανάποδες στροφές
Σπρέυ, γκράφιτι και πράξεις αντιεξουσιαστικές.

Πέρασαν έτσι τα χρόνια, πέντε ν’ ακριβολογώ
Λέγανε πως είχα πάθει τραύμα προεφηβικό.
Μα είναι άδικη κατάρα για τον κάθε αγωνιστή
Μοναχός του να παλεύει για μια δίκαιη ζωή.
Μίσος, έχθρα και μανία για τον λύκο τον κακό
Με ‘βγαλαν στην μπανανία απ’ τον δρόμο τον σωστό
…για εσένα βλάκα…

Σαν κωλόπαιδο λοιπόν, νόθο της δημοκρατίας
Με άλλους τρεις καλούς συντρόφους μάχομαι της εξουσίας.
Είναι πρόστυχο για σένα και εμπεριέχει δόλο
Να δαγκώνουμε το χέρι που σου έχουν μες στον κώλο.

Είχα πλέον μεγαλώσει, όμως πού να φανταστώ
Πως οι δρόμοι μας θα σμίγαν με τον λύκο τον κακό.
Βγήκε, μίλησε κι ο Δένδιας, είπε για εικαστικά
Ότι για καλλωπισμό προσώπου, αρμόδια είναι γούρουνα.

Αραχτός σε μία κλίνη τα θυμάμαι όλα αυτά
Γεγονότα που μας κάνουν για εσάς καθάρματα.
Είναι κάθαρμα να είσαι σήμερα αντιδραστικός
Πρέπει πρόβατο να μείνεις, ψηφοφόρος τους σωστός.


Μια Ελλάδα διχασμένη, δύο εχθρικά πεδία
Απ’ τη μία οι γιακάδες, κι απ’ την άλλη αναρχία.
Για πάρτη μου περίπατοι σε πάρκα και πλατείες
Καλά κρασιά σας εύχομαι, αυτά είναι μαλακίες.

Καιρός να το τελειώνουμε, αδερφέ μου, το παιχνίδι
Κάποιοι ίσως να νιώσανε, για άλλους θα ‘μαι αρχίδι.
Ελπίδα πια δεν μου ‘μεινε, μα ούτε υπάρχει φόβος
Αθώε φίλε μου έρχομαι, εκεί δεν θα σαι μόνος.

Είμαι Έλλην, είμαι ξένος, είμαι Σύριος κι Αλβανός
1.3.1.2. είμαι ο Νίκος Ρωμανός

Είμαι ο Αλέξης, είμαι ο Φύσσας
Είμαι εγώ, εσύ κι αυτός


Venceremos αδερφέ μου, ίδιος είναι ο εχθρός.


* Το κείμενο έστειλε ο Γ.Β.


                                                                  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου